Dynamiczny rozwój zakładów bukmacherskich

Branża zakładów bukmacherskich to dynamicznie rozwijający się rynek usług zawierania zakładów wzajemnych w punktach stacjonarnych oraz poprzez bukmacherskie serwisy internetowe. W Polsce powstaje coraz więcej konkurencyjnych firm świadczących legalne usługi bukmacherskie, które posiadają pozwolenie Ministerstwa Finansów. W celu zachęcenia graczy do korzystania z oferty zawierania zakładów wzajemnych firmy bukmacherskie oferują szereg bonusów i promocji oraz atrakcyjne kursy na wydarzenia sportowe dostępne w różnych formach gier, m.in. tradycyjne zakłady bukmacherskie, e-sporty oraz sporty wirtualne, których popularność stale rośnie wśród klientów zakładów bukmacherskich.

Oferty zakładów bukmacherskich

Konkurencja wśród bukmacherów wpływa na ciągłe zmiany w ofertach zakładów bukmacherskich mających na celu uatrakcyjnienie ich oferty stacjonarnej i online oraz dostosowanie do potrzeb bieżących rynku. Gracze mają do dyspozycji możliwość gry poprzez przedmeczowe zakłady pojedyncze i akumulacyjne, kupony w kategorii LIVE oraz zakłady specjalne. Ponadto bukmacherzy oferują zawieranie kuponów zarówno na najpopularniejsze dyscypliny sportowe, m.in. piłka nożna, hokej, tenis, koszykówka, jak i na mniej popularne dyscypliny t.j. snooker, wyścigi konne czy szachy. Zakłady bukmacherskie wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom graczy, udostępniają grę w:

  • tradycyjnych zakładach wzajemnych – możliwość zawierania kuponów przedmeczowych oraz LIVE.
  • e-sporty – kategoria najpopularniejszych sieciowych gier komputerowych tj. Counter-Strike, StarCraft, League of Legends czy Quake.
  • sporty wirtualne – zdarzenia sportowe, charakteryzujące się szybkim przebiegiem czasowym, których wyniki generowane są przez komputer.

Oferta kursowa zakładów bukmacherskich to kluczowy czynnik w zakresie pozyskania nowych i utrzymania stałych klientów. Polityka biznesowa ukierunkowana na ciągłe pozyskiwanie nowych graczy sprawia, że bukmacherzy stale urozmaicają swoje oferty dotyczące kursów na wydarzenia sportowe.

Oferta promocyjna to istotny element polityki marketingowej, która decyduje o pozycji firm oferujących zawieranie zakładów wzajemnych w branży bukmacherskiej. Zakłady bukmacherskie stale prześcigają się w udostępnianiu atrakcyjnych bonusów i promocji, które mają zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z ich oferty. Do najpopularniejszych ofert promocyjnych należą m.in.:

  • Bonus Powitalny – oferta wymagająca dokonania określonej ilości obrotu kwotą pierwszej wpłaty w celu możliwości wypłaty nagrody z konta bonusowego.
  • Freebety – to możliwość zawierania kuponów, które w przypadku niepowodzenia rekompensowane są zwrotem określonej kwoty na konto gracza (tzw. darmowy zakład).
  • Pozostałe promocje t.j. bonus za zaproszenie nowego gracza (np. rejestracja PZBuk), turnieje o tytuł najlepszego typera czy promocje okresowe.

Promocje i bonusy stanowią istotny czynnik w promowaniu marki zakładu bukmacherskiego. W celu skutecznej reklamy firmy bukmacherskie korzystają z usług znanych osobistości sportu, których wizerunek zwiększa zainteresowanie ofertą zakładów bukmacherskich.